Thursday, January 5, 2012

Máquina de Escrever; Pedro Luís e a Parede

Pedro Luís e a Parede is a Brazilian band that mixes old funk, rap and samba to create an upbeat sound, stepped up with lyrics about poverty and guetto (the portion corresponding to rap) and girls, love and Rio de Janeiro (samba)... every song melodically increased by the old funk's swing.

Gathered by the musician Pedro Luís, PLAP's first album was named "Astronauta Tupy" — clarifying that the "tupis" "were one of the main ethnic groups of Brazilian indigenous people" and attaching it to the "astronaut" you can understand the idea of plurality they want to give us with their music.

"Máquina de Escrever" is a romantic song about solitude and illusion. Its lyrics are extremely poetic and conjunctive.

Pedro Luís (right) singing with Arnaldo Antunes
Meu coração é uma máquina de escrever
As paixões passam
As canções ficam
Os poemas respiram nas prisões
Pra ler um verso, ouvir, escutar
Meu coração falar
Até se calar a pulsação
Meu coração é uma máquina de escrever
No papel da solidão
Meu coração é
Da era de Guttemberg
Meu coração se ergue
Meu coração é
Uma impressão
Meu coração
Já era
Quando ainda não era
A palavra emoção
Mas há palavras no meu coração
Letras e sons
Brinquedos e diversões
Que passem as paixões
Que fiquem as canções
Nos poemas, nos batimentos
Das teclas da máquina de escrever
Meu coração é uma máquina de escrever
Ilusões
Meu coração é uma máquina de escrever
É só você bater
Pra entrar na minha história

Download

No comments:

Post a Comment