Wednesday, May 25, 2011

Taxímetro; Oswaldo Montenegro

Oswaldo Montenegro is a Brazilian singer and songwriter born in 1956 in Rio de Janeiro. Montenegro music style is wildly MPB, with some folk and rock in it. He is much proficient as an artist, although being very underrated.


Oswaldo Montenegro's whistling song was released in his eponymous 1990 studio album. According to his website, the song "Taxímetro" came to life because of a theatrical performance called "Os Menestréis that he was making. The song became a great success.

Eu tava andando na rua,
chovia e tava calor.
Como um taxímetro o olhar registrava
e me cobrava tudo o que já passou.
E você me odeie e eu entendo
e Deus passou lotado por nós.
Não, não esqueça que a cabeça abandonou minha voz.

A gente andou pela Lua,
mas nunca andou de metrô.
Eu só estranhava quando te via nua
e preferia de vestido bordô.
E você me odeie e eu entendo
e Deus passou lotado por nós.
Não, não esqueça que a cabeça abandonou minha voz.




1 comment: